"" LifestyleSem.Blogspot.Ro: Aventurile lui Tom Sawyer

joi, 28 ianuarie 2016

Aventurile lui Tom Sawyer


Nu stiu voi, dar eu recunosc ca in copilarie nu am citit foarte mult, doar ce mi se cerea la școală. În rest preferam să pierd vremea pe-afară.
Abia prin clasa a VIII-a mi s-a deschis apetitul. Prin urmare am pierdut multe carti care au ca tema copilaria.
De curand m-am hotarat sa recuperez ce am pierdut in acea perioadă si m-am apucat sa citesc "carti pentru copii",  măcar din când în când.
Sunt convinsa ca printre voi se afla mai multe persoane ca mine, care au inceput sa citeasca la maturitate.
Am început  seria pentru copii cu nebunul de Tom Sawyer.


Nu e prima data cand incep sa o citesc. Chiar imi amintesc ca am mai inceput cartea acum multi ani si am ajuns pana la capitolul in care Tom a fost pedepsit de mătușa lui sa vospeasca gardul. Dar nu stiu ce s-a întâmplat de nu am terminat-o.

Este o carte amuzantă și usor de citit. Este plina de dialog,  ceea ce imi place la la nebunie pentru ca imi da impresia ca personajele sunt vii.
Tom si fratele sau, Syd, locuiesc cu mătușa lor. In timp ce Syd este un baiat cuminte, Tom ii scoate peri albi mătușii sale.
 Ca sa va faceti o idee despre carte o sa va relatez cateva dintre episoadele care mi-au placut cel mai mult.
Într-una din zile, Tom se hotărăște sa fuga de acasă. Alaturi de inca doi prieteni merg pe o insula si raman acolo cateva zile, timp in care se joaca de-a pirații. Rudele copiilor ii dau dispăruti si fiindca nu apar se gandesc ca au murit înecați. Au loc pregatirile de înmormântare, iar in timpul slujbei isi fac aparitia cei 3, moment de maxima tensiune.

Altadata se joaca de-a căutătorii de comori cu Huckleberry Finn, baiatul unui bețiv. Incep sa sape pe langa toti copacii, bineînțeles nu au gasit nimic.  Intr-o zi când intră intr-o casă părăsită dau peste banii unor hoți, dar nu reușesc să pună mana pe ei fiindca fix atunci apar și hotii si sunt nevoiti sa se ascundă.
Mi-a placut un descântec pentru negi. Daca aveți, vi-l recomand :))
Bob, bob de mei,
Ia negii mei,
Du-i pe pustie
La mine sa nu mai vie.
Ca sa aiba efect trebuie bagata mana cu negii într-o scorbura. Dupa ce rostești descântecul trebuie sa faci 11 pasi inainte si sa dai roata pomului de 3 ori. Dupa aceea nu mai ai voie sa vorbești cu nimeni fiindca se rupe descântecul.
O alta modalitate să scapi de negi este sa iei un bob de fasole, il rupi in două. Cu o jumătate zgandari negul pana iese sange, pui sangele pe acea parte. La miezul nopții trebuie sa ingropi partea de bob cu sange la o răscruce. La cealalta jumătate ii dai foc. Jumatatea ingropata va trage sa aducă cealalta parte langa ea si asa sangele va atrage negul pana va disparea.
Sa nu uit, cand îngropați bobul trebuie sa spuneți: 
Bob de fasole uscat
Cu negii mei te-am îngropat
Tu ai inverzi
Negii mi-or pieri.

Pentru a treia metodă ai nevoie de o pisica moarta. Mergi in cimitir, la un mort proaspat. Atentie, mortul trebuie sa fi fost o persoana afurisita in viata lui. La miezul noptii cand vin dracii dupa mort, tu arunci cu pisica dupa ei si strigi:
Dracii pleacă cu mortul, 
Pisica cu dracii, 
Negii cu pisica, 
La mine sa nu va mai intoarceti.

În concluzie Aventurile lui Tom Sawyer este o carte frumoasă și amuzantă. Cred că este important să nu uităm să fim copii.
Ați citit cartea?
Xoxo! 

Un comentariu:

  1. Si eu am pierdut multe carti ale copilariei, si daca le-am citit nu le-am inteles asa cum le inteleg acum. Cartea asta mi-a placut si mie, cred ca am citit-o dupa liceu :))

    http://butterfly9999.blogspot.ro/

    RăspundețiȘtergere